Hürriyet

20 Eylül 2010 Pazartesi

OKUDUM

 Soluksuz okuduğum, okumak için iki arada bir derede fırsat yarattığım nadide polisiye romanlardan biri. Hatta ilki diyebilirim. Çünkü ben polisiye roman sevmem.

Ahmet Ümit İstanbul'da bir yolculuğa çıkarmış bu kitapla okurlarını. Okudukça bu şehrin yaşanmışlıklarını, tarihini ve her bir taşının ne demek istediğini anlıyor insan.

Okullarda İstanbul'un tarihini anlatmak için yardımcı kitap olarak seçilebilir nitelikte tarihi bilgiler içeren kitap, okuyucularını bir taraftan İstanbul'un gizemli tarihi içinde seyahat ettirirken ilginç bir cinayet serisini aydınlatmak için zihin jimlastiği de yaptırıyor.

Ben okurken çok keyif aldım, yaşadığım kentle ve belki de hergün gördüğüm tarihi yapılar ile ilgili hiçbirşey bilmediğim farkettim. Meğerse her taşın bir anlamı varmış bu şehirde sessizce bize fısıldadığı ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder