Hürriyet

12 Ağustos 2010 Perşembe

KİTAP ( LEYLA- Alexandra Cavelius)

 Bir solukta okuyup bitirdiğim, okurken yüreğimin parçalandığı, insanoğlunun içinde aslında nasıl bir canavar olduğunu bana gösteren  kitap " Leyla". Bu canavarın dilinin, dininin, ırkının ve cinsiyetinin olmadığını anlatan kitap " Leyla".

Bosnalı Leyla'nın toplama kampında geçen 2 yılını okurken savaşın korkunç yüzünü avuçlarımın arasında hissettim. Okurken gözyaşlarıma hakim olamadım, okumaya dayanamadım elimden bıraktım fakat her seferinde kitaba geri döndüm.

Leyla'nın gerçek hayat hikayesi, biz sıcacık yataklarımızda yatarken uzaklardaki bir savaşın kadınlara neler yaptığını gösterdi bana. Savaşın sadece topla tüfekle olmadığını, savaş sırasında yıkılanın sadece binalar olmadığını, savaşın bedenler ve beyinlerle  yapıldığını, ruhların yıkıldığını anlattı Leyla bana.

Savaş her an her yerde, insan ise insan denilen canavarın pençesinde....

1 yorum:

  1. Bosna Savaşı içimde kanayan bir yara...Geçenlerde TV'de bir belgeselde, kocası Sırplar tarafından götürülen ve bir daha haber alınamayan kadın Enisa vardı. 20 yıldır haber bekliyordu kocasından. Bir tek kemiği bulunsa ve ben mezarını yapsam derken ağlıyordu. Daha fazla izleyemedim...

    YanıtlaSil