Hürriyet

2 Ağustos 2011 Salı

RAMAZAN, Dün, Bugün, Yarın

Ramazan geldi geldiii..Heryer de bir etkinlik, her alışveriş merkezinde bir ramazan eğlencesi var. Sahurlar bir ayrı güzel. Oldum olası sahura kalkmayı çok sevdim. Oruç tutsam da tutmasam da, küçücük bir çocukken bile kalkardım sahura.
Teraviye giderdik annemle. Bütün mahallenin çocukları gelirdi anneleri ve babalarıyla. Babalar alt katta, çocuklar anneleriyle birlikte üst katta olurdu.

Herkes secdeye yatardı, biz kalkardık. Seyrederdik namaz kılanlanlarıif , eğlenirdik, kıkırdardık, keyi
if alırdık.

Tekke orucu tutardık. Sahurdan öğlene ya da öğlenden iftara kadar..Birbirimize hava atardık. Mahalle camisinin kuran kursuna giderdik.

Kimse kimsenin camına bakmazdı acaba oruç tutuyor mu diye, oruç tutmayan da geçen davulcudan rahatsız olmazdı uykumu bozdu diye..

Büyükler çocuklara sokakta birşey yememeyi tembihlerdi , edeptendi sokakta birşey yenmezdi Ramazan Ayı'nda..

Yine böyle sıcak günlerdi Ramazan..Sokakta oynarken oruçlu olduğumu unutmuş , bir şişe suyu dikmiştim kafama..İçtiğim en tatlı suydu hala hatırlarım...

Mahallemize iftardan sonra zincir salıncakçı gelirdi, çekirdekçi 1 çay bardağı 10 kuruştan çekirdek satardı.

Velhasıl güzeldi.

Şimdi hertürlü kursa gönderiyoruz da çocuklarımızı, kuran kursuna gönderdik mi kopuyor kıyamet. İtiraf edin çocuğunuzu siz göndermek isteseniz bilene etrafınızda sizi ayıplayacak bir sürü densiz vardır. Gerçi ben prim vermiyorum onlara..

Her türlü dansı yapmalarına izin var da teravih namazına gitmek isteseler alıyor bizi bir telaş ne oluyor bu çocuğa diye...

Herkes herşeyi yiyiyor sokakta, kimse Ramazan olduğunun farkında bile değil Özgürüz ya " İnsan Hakları"

Oruç tutan milletin camını gözlüyor cadı avcısı gibi acaba hangi komşu tutuyor hangisi tutmuyor diye, oruç tutmayan ramazan davulcusuna kallavi bir küfür savuruyor uykusu bölündü diye..

Velhasıl ben küçükken güzeldi, şimdi ehh çekilebilir derecece keyifsiz, 10 sene sonrası için hiiiiç iyi umutlarım yok....

Rejime devam bu arada,

Sahurda : 1 yumurta, beyaz peynir, bol domates -salatalık- roka-kuzu kulağı- süt ya da ayran, bol su, şekersiz çay, zeytin, çorba, ceviz, meyve

İftarda : Kahvaltılık vazgeçilmezimdir olmassa olmaz, çay ezanla birlikte demlenmiş olmalı, tarhana çorbasına ölürümm-biterim..Sonra bilirsiniz ki tıkanır insan. Ama iyi yapılmış bir mevsim salatası ( Sızma yağlı) zeytinyağlı soğuk bir yemek..Arada tatlı kaçamğımız olsun ama dimi.. Fırında sütlaç :)) Bol su, bol su, bol suu

Çocukuluğmdan bir mani :

Tarhana tartar
boğazımı yırtar
Baklava kardeş
Gel bizi kurtar....

Haydi hayırlı iftarlarrr


Velhasıl güzeldi...

4 yorum:

  1. Canım ne güzel yazmışsın inan çocukluğum eski apartmandaki komşularımız geldi aklıma.Aynen de anlattığın gibiydi herşey..Ben çocuğumun din eğitimi almasını kesinlikle istiyorum...Kimsesi de ilgilendirmez.Herşeyin temel eğitimi varda onun neden olmasın..Hayırlı ramazanlar canım.

    YanıtlaSil
  2. nehircce@ ben de istiyorum. Hatta camideki Kur'an kursuna gitmek istedi 2 gündür gidiyor. İnanır mısın hiç beklemediğim biri ayıpladı beni "aaa bu yaşta çocuğa böyle şeyler öğretilir miymiş?? "

    YanıtlaSil
  3. çok güzel yazmışsın, ellerine sağlık. aynı güzel dönemleri yaşamışız çocukken, bugün kü çocuklar da aynı keyfi alabiliyor mudur acaba???

    Yonca

    YanıtlaSil
  4. Yonca@ Bugün ki çocukların keyif aldığından şüpheliyim açıkçası ama sorumlusu bizleriz diye düşünüyorum

    YanıtlaSil