Hürriyet

4 Aralık 2009 Cuma

İNİŞLER SOL TARAFTAN

Metrobüs açıldı, yeni bir meslek icad oldu. İnişler sol taraftan beyler çığırtkanlığı.

Kelli felli koca bir adam, metrobüs durup yolcular perona indiklerinde bir koyun sürüsünü güder gibi bağırmaya başlıyor.

-İnişlerrr soll taraftan beylerrr, inişler sol taraftan beylerrr!

Aşağıda da başka bir adam metrobüs istasyonuna girmeye çalışanları hizaya sokuyor.

- Sol taraftan çık arkadaşımm! Sol taraftann! Boşuna mı koyduk zinciri. Evett sol taraftan çıkalım lütfen!!

Arada da bir zincir var şaka değil. İnsanlar sol taraftan çıkar gibi yapıp adamın görüş mesafesinden çıkınca atlayıveriyorlar öte tarafa. Zaten o kadar kalabalığa öyle bir iniş çıkış yeri ve peron yapmışlar ki hiç yapma daha iyi. İster sağdan , ister soldan, ister uçarak ilerle birilerini rahatsız etmeden yürümen mümkün değil. Şaka gibi bir hadise.

Ayrıca bize sağdan yürümenin doğru olduğu öğretildi yıllar boyu. TRT bu bilinci geliştirmek için bir şarkı besteleyip bangır bangır çalıyordu çocukluğumuzda.

Sağdan git , hep sağdan
Geçidin de sağından..

Anlaşılan o ki İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin taşeron firmalarının mühendisleri o döneme yetişemedikleri için iniş çıkışı soldan yapmışlar. Hadi bunu görmezden gelelim diyeceğim ama insanın kanına dokunan başka bir durum var.

Aptal mıyım ben de adamın biri bas bas bağırıyor arkamdan "Soldan in !", Soldan in! diye. Koyun muyum ben sırf işi bunu yapmak olan bir adama devlete ödediğim vergiler vasıtası ile maaş veriyorum. Adamlar hem bizi gerzek yerine koyuyor hem de maaşını ödetiyor.

Pes vallahi pes!

3 yorum:

  1. Mecidiyeköy çıkışı da soldan.. Geçenelrde birisinin kolundan tutup soldan çıkmasına sebep oldum.. Bende o koskoca yazıları görmeyip, şehirde yaşamayı unutmuş olan insanlara kıl oluyorum.. İstanbulun nüfusu ne kadar bilmiyorum ama; milyonlarca olduğu kesin.. Milyonların sahip olduğu bi şehirde ; insanlar yazıları okumak yerine kendi kafalarına göre yaşarlarsa; başlarına böyle paralı askerler kesilir işte.. Hatta o adamı bile duymaszdan gelenler var ki.. Al bi de burdan yak..

    İnsanlar gerzeklik yapmasa keşke..

    YanıtlaSil
  2. HaYal MeYaL@ katılıyorum tüm söylediklerine. Keşke...

    YanıtlaSil