Hürriyet

19 Nisan 2012 Perşembe

HAYATI OKUMAK

Daha ilk öğretim yıllarında herşeyi problem olarak görmeye başlayan bizlerin, büyüdüğümüzde çözüm odaklı insanlar haline dönüşebileceğine inanmak bir kuşu dalgıç yapabileceğe inanmak gibi birşey..

Mini mini birlerden itibaren, havuz problemleri-yaş problemleri-hız problemleri-alışveriş problemleriyle başlayan problemli öğrenim hayatımız baştan herşeyi problem gibi görmeye koşullu yürüyen beyinler olmamızı sağlıyor. Bu problemleri çözmek için anlamaya da pek ihtiyaç yok.. Ezberle , nasılsa hepsi birbirinin aynı. Gir sınava çak 100'ü..Sonra? İlk olduğun genel sınavda dibi gör. Neden? Çünkü ezberledin..Neden? Çünkü ezberlediğin gibi sormadılar..Neden? Çünkü bir problemin bin farklı yöntemle soruluş şekli ve birden fazla çözüm yolu var ve sen bunları bilmiyordun. Ama sınavdan 100 almıştın, herşey yolundaydı, sen iyi bir öğrenciydin.

Ne büyük bir yanılsama!

Önce baştan şu konuların ismini değiştirmeli bence. Hatırlarım ki küçükken havuza gireceğim zaman havuz problemleri gelirdi aklıma.. Korkunç bir deneyim.. Başka isimler vermeli , hayatı problem olarak göstermek yerine çözümler yumağı haline getirmeli. Ezberi ortadan kaldırmanın yollarını bulmalı.
Yaşamayı sevdirmeli önce belkide. Kendimizi 100'lük insanlar gibi görmekten vazgeçmeyi öğretmeli.
Belki o zaman hayatın büyük sınavlarından birinde duvara toslamamızın hızı biraz daha yavaş olur.

Hayatı ezberlemeyi değil, hayatı okumayı öğretse okullar mesela. Bir insanı mutlu etmenin bir çok yolu olduğunu, ezberlenmiş yöntemlerin çoğu zaman işe yaramadığını sadece içgüdülerine güvenerek çok büyük sınavlardan geçilinebileceğini yazsa müfredat kitapları.

Çok mu ütopik oldu?

9 yorum:

  1. BENCE ÇOK GÜZEL OLDU.
    AMA NE YAZIKKİ NE SEN NEDE BEN MİLLİ EĞİTİM BAKANI DEĞİLİZ.
    BUDA ÜLKE İÇİN BÜYÜK KAYIP ( SANIRIM BUDA ÇOK MEGOLAMANCA OLDU. HAHAHAAAAA )

    YanıtlaSil
  2. hiç de değil..
    okulun gerçek amacı bu zaten.. yoksa bir dizi şekli yanyana koyarak okumak ve yazamak eyleminin ezberlenmesi değil..

    YanıtlaSil
  3. :) her havuz gördüğünde kaç musluğu var nereden boşalır bu su diye düşünenlerdendim bende
    çok güzel bir noktaya değinmişsin :)

    YanıtlaSil
  4. Elif@ bizler olsak zaten o bakanlıklarda böyle olmaz hiçbirşey.. Zira olamayışımızın nedeni de tamamiyle bu :))

    Dayatılan@ o şekilleri bile dizemiyorlar zaten :))

    Çiço@ Emin ol yalnız değiliz çok var biz gibi :))

    YanıtlaSil
  5. Ne yazık ki eğitim kolay bir mevzu değil. Problemler zor ama olması gerekenlerde bunlar.
    öğretim şekilleri eleştirilebilir evet. Umarım eğitim sistemi zamanla daha iyi olur.

    YanıtlaSil
  6. keyfin yerinde mi senin.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Onursalkımı@ eğitim sistemi yap boz.Düzelir mi allah kerim..

    YanıtlaSil
  8. deeptone@ keyfim bu aralar kendi başına taklıılyor:)

    YanıtlaSil
  9. Ütopik; ama fazlasıyla tatlı oldu. "Keşke"ler şu an yazının etrafında parende atıyor. ehehe.

    YanıtlaSil