Hürriyet

14 Ekim 2011 Cuma

ÖĞRETMEN ATAMALARI

400.000 ...Yanlış okumadınız.. Yazıyla ( Dört yüz bin) ...Öğretmen açığı..

350.000... ( Üç yüz elli bin) ..Atanmayı bekleyen öğretmen..

Bir yerlerde öğretmen yok diye dersler yapılamıyor, çocuklar eğitim hakkından mahrum kalıyor..

Yanyana iki okuldan birinin öğrencileri İngilizce öğrenirken mesela, diğer okuldakiler o dersi boş geçiriyor.

Bir okulda geometri soruları son sürat çözülürken, başka bir okulda o derste öğrenciler öğretmen yokluğu yüzünden etüt yapıyor.

Sonra bu çocuklar aynı sınavlara sokuluyor. Eğitim -öğretim eşit değil ama girilen sınavlar aynı.

Haksız rekabetin, hak yemenin, fırsat eşitsizliğinin daniskası.

Sonra bir yerlerde 350.000 atanmayı bekleyen öğretmen...

Sınavla okul kazanmış, o okulu sınavlarla bitirmiş, yeterliliğini ispat etmiş ( aslında edememiş)

Ama önüne bir sınav engeli daha konulmuş 350.000 öğretmen.

O öğretmenlerin gelmesini bekleyen çocuklar..

İşsiz işsiz etrafta dolaşıp, en sonunda pes ederek güvenlik görevlisi olarak çalışmaya başlayan gencecik eğitimciler..

Ben bu hesaptan birşey anlamadım, ya siz ?

1 yorum: