Hürriyet

28 Kasım 2011 Pazartesi

DEVEYE SORMUŞLAR ?

Deveye sormuşlar neren eğri? diye.. Nerem doğru ki demiş..

Bizim eğitim sistemi de o hesap. 4. sınıf Matematik kitabına bir göz atayım dedim.

Yanlış anlaşılmasın hepsine değil, sadece 1 konusuna.

SORU : Çikolata üretimi yapılan bir fabrikada çikolatalar 94'lü paketleniyor. Satış yerinde 4 haftada 5 koli çikolata satılıyor. Satış yerinde önceden 2.340 adet çikolata olduğuna göre , 4 hafta sonra satış yerinde kaç kg çikolata kalır.

ÇÖZÜM : 4x5=20  20x94=1880  2340-1880 = 460

4 ile 5 'i niye çarptın şimdi? Ya anlatım bozukluğu var ya işte çözümü diye yazdıkları çözüm külliyen yanlış. Bunu kontrol eden bir allahın kulu yok mu bunca devlet memuru arasında??

SORU : Ali'nin nabzı dakikada 71 kez atıyor. Buna göre Ali'nin nabzı 15 sn'de kaç kez atar?

71'i çok mu aradınız? Çözersek eğer Ali'nin nabzı 15 sn!de 17.75 kere atıyor!!

Bir de kolay çarpma yapabilmek için bir açıklama var ki ben anlamak için sanırım 4 kez okudum.

Bir doğal sayıyı 10'un en çok 9 katı olan bir do olan doğal sayıyla kısa yoldan çarparken 10'un katı olan doğal sayının onlar basamağındaki rakam verilen doğal sayı ile çarpılır. Çarpımın sonucuna 1 tane 0 eklenir.

Yahu bunu daha az karmaşık, çocuğun bir kere de okuyup anlayabileceği cümleler ile yazmanın bir yolu bulunamaz mı? Milli Eğitim'de görev yapan onca uzman bir araya gelip çıkara çıkara bunu mu çıkarmışlar?

1 yorum:

  1. ahahahaa. 4x5 ne alaka cidden?
    Cidden, ne biçim bir açıklama o, ilk okuyuşta anlaşılmamaya programlı resmen. ahaha.
    Gülme efektleri kullanıyorum; ama sinirden gülme olarak. Trajikomik bir gülüşş. Temelden yıkıntılı bir sisteme doğru kulaç atarken, kitapların da -nasıl kötü söz kullanmadan ifade etsem- "berbat" olduğunu görünce, çokça üzüldüm.
    Saptamalarına sağlık, hani şansa bak baktığın gibi de görmüşsün bunları. ehehe.

    YanıtlaSil