Hürriyet

11 Mayıs 2010 Salı

SİZİN ÇOCUĞUNUZ HANGİ DİLİ KONUŞUYOR?

Yer : İstanbul'da bir alışveriş merkezinin eğlence ve oyun katı.

Pek sevmem böyle yerleri, çocuklarımın da böyle yerlerde eğlenmek istemesini pek istemem ama anne yüreği dayanamadım gittik. Evime de çok yakın..

Bir sürü oyun makinası,eğlence parkı ve üç boyutlu oyunlar var.

Üstlerinde şöyle yazıyor

Insert coin
Try Again
Select Mode

vs. vs. Sizin çocuğunuz hangi dili konuşuyor ya siz? Hangi dili konuşuyorsunuz? Burası Türkiye değil mi? Ve artık bu işin çığrı çıkmadı mı?

Biri bana anadilimi hatırlatmalı, birileri çocuklarıma anadillerini unutturmamalı...

Türkiye'ye o aletleri satıp para kazanan birileri , o aletlere Türkçe yazılım yüklemeli, yüklemiyor mu onların gümrükten girişine izin verilmemeli..

Yoğun olarak Türkiye ile ticaret yapan yurtdışı firmaları nezaketen de olsa bünyelerinde Türkçe bilen bir eleman barındırmalı ve biz bunun olması için üzerimize düşeni yapmalıyız. Anadilimiz unutmayarak ya da konuşmamızın arasına iki kelime İngilizce serpiştirmekle medeni olunmayacağını anlayarak daha da medeni oluruz.

Ne demişler, ağır ol molla zannetsinler...Biraz ağır olmak biraz ağırdan satmak işte bütün mesele bu...

3 yorum:

  1. Ayy çok yaşa..Benim ingilizcem çok yetersiz öyle anlamsız geliyor ki dediğin gibi..Öyle önce bakıp algılıyor, sonra harekete geçiyoruz Efeyle :))))

    YanıtlaSil
  2. Satırlarını okurken
    her seferınde cok uzuldugum bı noktaya degındıgını gordum

    Ne kadar kımlıgımızı kaybettık
    ve ne kadar sahıp cıkmadık bıze aıt olan hıcbıseye dıye
    her zaman uzuldum bu tarz seylerın karsısında

    oyle bı olduk kı artık
    yabancı dılde konusmayı
    bı dukkan acıldıgında ona yabancı bı ısım vermeyı
    kullandıgımız alanlarda bu yasadıgınız olayda oldugu gıbı kendı dılımızde degılde
    yabancı dılde
    bıze hızmet verılmesını
    kabullenır olduk
    boyle boyle gıderek
    kımlıgını kaybeden
    asımıle edılen bı toplum halını alacagız
    sonra bıze ne oldu demesın kımse
    goz gore gore gıdıyor bıseyler elden..

    YanıtlaSil
  3. Öykü@ben artık üzülme faslını geçtim çok sinirleniyorum 2 kelam ingilizce edip kendini bişey sananlara..Bir de Atatürkçü geçinirler ona iyice sinirleniyorum
    Nehircce@ Neredeyse İngilizce bilmeyen bu ülkede özellikle bu şehirde yaşayamaz hale geldi yada gelmesi yakındır zaten

    YanıtlaSil