400.000 ...Yanlış okumadınız.. Yazıyla ( Dört yüz bin) ...Öğretmen açığı..
350.000... ( Üç yüz elli bin) ..Atanmayı bekleyen öğretmen..
Bir yerlerde öğretmen yok diye dersler yapılamıyor, çocuklar eğitim hakkından mahrum kalıyor..
Yanyana iki okuldan birinin öğrencileri İngilizce öğrenirken mesela, diğer okuldakiler o dersi boş geçiriyor.
Bir okulda geometri soruları son sürat çözülürken, başka bir okulda o derste öğrenciler öğretmen yokluğu yüzünden etüt yapıyor.
Sonra bu çocuklar aynı sınavlara sokuluyor. Eğitim -öğretim eşit değil ama girilen sınavlar aynı.
Haksız rekabetin, hak yemenin, fırsat eşitsizliğinin daniskası.
Sonra bir yerlerde 350.000 atanmayı bekleyen öğretmen...
Sınavla okul kazanmış, o okulu sınavlarla bitirmiş, yeterliliğini ispat etmiş ( aslında edememiş)
Ama önüne bir sınav engeli daha konulmuş 350.000 öğretmen.
O öğretmenlerin gelmesini bekleyen çocuklar..
İşsiz işsiz etrafta dolaşıp, en sonunda pes ederek güvenlik görevlisi olarak çalışmaya başlayan gencecik eğitimciler..
Ben bu hesaptan birşey anlamadım, ya siz ?
cok güzel dile getirmişsiniz fazla söze gerek yok ..!
YanıtlaSil